Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Chemijos pamokų aprašai su priedais

Deguonis, gavimas, savybės

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Aktyvus klausinėjimas. Šiuo metodu siekiama sudominti, paskatinti mokinius patiems atspėti, apie kurį elementą bus kalbama pamokoje.
Kokios dujos sudaro apie 1/5 tūrio oro?
Be kokių dujų mes negalėtume gyventi?
Kokias dujas išskiria medžių lapai?
2. Patirties išsiaiškinimas naudojant asociacijas. Mokiniai ant lapelių užrašo vieną žodį, susijusį su deguonimi, po to paaiškina, kaip tas žodis siejasi su deguonimi.
3. Pamokos temos ir uždavinio skelbimas. Aptariamas pamokos uždavinys.
7 min.  
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Skirstymas į grupes pagal sėdėjimo vietą. Mokiniai suskirstomi į 5 grupes po 4–5.
2. Pokalbis. Prieš atliekant bandymą prisimenamos saugaus darbo taisyklės.
3. Bandymo demonstravimas. Mokytoja, atlikdama bandymą deguoniui iš kalio permanganato gauti, mokiniams aiškina, kas vyksta bandymo metu.
4. Bandymas deguonies savybėms tirti. Į mėgintuvėlį su deguonimi įkišama rusenanti skalelė, aptariama, kokia savybė buvo stebėta.
5. Žinių įtvirtinimas pasitelkiant vaidybą. Mokiniams siūloma suvaidinti situaciją, kai staiga dingsta deguonis. Aptariama dar viena deguonies savybė.
6. Pirmos užduoties atlikimas grupėse. Pasitarę mokiniai ant A4 formato lapo surašo stebėtas deguonies savybes.
7. Grupės darbo rezultatų pristatymas. Vienos grupės atstovas perskaito užrašytas deguonies savybes, kitų grupių atstovai pasako tik nepaminėtas savybes.
8. Deguonies savybių apibendrinimas. Kartu apibendrinamos deguonies savybės, mokytoja papildo, ko dar nepasakė mokiniai.
9. Antros užduoties atlikimas grupėmis. Mokiniai ant A3 formato lapų kūrybiškai vaizduoja deguonies pritaikymą 1–2 srityse.
10. Antros užduoties rezultatų pristatymas. Pasirinkusios pristatymo formą (piešimas, pasakojimas, eiliavimas, vaidinimas ir pan.) grupės pristato atliktą darbą (1 priedas).
30 min.    
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
 1. Grupės darbo rezultatų vertinimas naudojant spalvotus lipnius lapelius. Pagal mokytojos nurodytus kriterijus mokiniai individualiai vertina kitų grupių darbus ir prie geriausiai vertinamos grupės plakato priklijuoja lipukus. Aptariamos priežastys, nulėmusios geriausią įvertinimą.
2. Pamokos apibendrinimas. Aptariama, kaip sekėsi įgyvendinti pamokos uždavinį, ką naujo pavyko sužinoti pamokoje.
3. Pamokos vertinimas nykščio metodu: nykštys nukreiptas į viršų – pamoka patiko, viskas aišku; nykštys šonu – galėjo būti ir geriau; nykštys žemyn – pamoka nepatiko, liko daug neaiškių dalykų.
8 min.
Priedai 1 priedas. Grupių sukurti plakatai. 

Į viršų     Filmuota medžiaga