Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Biologijos pamokų aprašai su priedais

Jutimo organai ir pojūčiai

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Mokiniams pasiūloma suvalgyti po skiltelę apelsino. Taip atkreipiamas dėmesys į tai, ko bus mokoma – apie jutimo organus.
2. Pateikiami klausimai:
Ką jautėte? Kaip sužinojote, ką valgote?
Kokius organus panaudojote, kad gautumėte informacijos apie ragaujamą apelsiną?
Ką dar galima sužinoti apie apelsiną pasitelkus kitus jutimo organus?
Ar apelsino ragavimas sukėlė minčių apie tai, kokia galėtų būti pamokos tema?
3. Skelbiama pamokos tema ir uždaviniai.
4. Kiekviena grupė iš dėžutės ištraukia kortelę su užrašytu pojūčiu: rega, klausa, skonis, lyta, uoslė – tokie bus grupių pavadinimai šioje pamokoje.
  10 min
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Mokytoja, pasinaudodama pateikties skaidrėmis (1 priedas), mokiniams primena:
darbo grupėje taisykles;
pojūčio susidarymą.
2. Mokytoja parodo „Minčių žemėlapio“ pavyzdį (2 priedas) ir primena, kaip kurti minčių žemėlapį (3 priedas).
3. Pateikiama užduotis bendradarbiaujančioms grupėms: kiekviena grupė turi sukurti  „Minčių žemėlapį“ apie skirtingus pojūčius.
Kai dirbdama komanda turi klausimą mokytojui, pakelia kortelę su raudonu klaustuku – taip atkreipia mokytojo dėmesį, bet netrikdo kitų grupių darbo.
4. Grupės pristato sukurtus „Minčių žemėlapius“.
5. Klausydami pristatymų mokiniai užpildo pateiktą lentelę (4 priedas).
  25 min
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Po kiekvienos grupės pristatymo mokytoja ir kitų grupių mokiniai pateikia klausimus:
Kaip jums pavyko nubraižyti „Minčių žemėlapį“?
Kas buvo sunkiausia jį braižant?
Kas jums patiko ir kas nepatiko šiame darbe?
Ko išmokote?
2. Grupės įsivertina kiekvieno mokinio indėlį į grupės veiklą naudodamos „Pyrago dalijimo“ metodą.
3. Kiekvienas mokinys įsivertina bendravimo gebėjimus (5 priedas).
4. Klausimai refleksijai:
Ko išmokome šioje pamokoje?
Kaip jums sekėsi pildyti lentelę?
Kokias eilutes užpildėte lengviausiai ir kodėl?
Kas buvo sunkiausia ir kodėl?
Kaip sekėsi bendradarbiauti?
Ką ir kodėl darytumėte kitaip?
5. Namų darbų skyrimas.
Paimti interviu iš savo namiškių tema „Kaip padeda šioje pamokoje nagrinėtas pojūtis darbe ir buityje“ ir užrašyti tris jų išsakytas mintis.
  10 min
Priedai 1 priedas. Pateiktis „Jutimo organai ir pojūčiai“.
2 priedas. „Minčių žemėlapio“ pavyzdys.
3 priedas. „Minčių žemėlapio“ kūrimas: nuorodos, kaip atlikti užduotį bendradarbiaujančioje grupėje.
4 priedas. Lentelė „Jutimo organai“.
5 priedas. Bendravimo gebėjimų įsivertinimas.
6 priedas. Mokinių veiklos ir darbų pavyzdžiai.

Į viršų     Filmuota medžiaga