Projektinės veiklos pavyzdžiai
Aš atsakingas už savo rožę – Žemę / gamtos mokslai, kalbos, dorinis ugdymas, menai, informacinės technologijos, technologijos
Projekto aprašas
Mokykla | Klaipėdos Martyno Mažvydo pagrindinė mokykla (dabar – progimnazija) | |
Tema | Aš atsakingas už savo rožę – Žemę | |
Integravimas | Gamtos mokslai, kalbos, dorinis ugdymas, menai, technologijos, informacinės technologijos. | |
Tikslas / uždaviniai | Padėti mokiniams suvokti žmogaus ir gamtos vienybę, žmogaus atsakomybę už ateinančių kartų gyvenimą: sukaupti, apibendrinti ir pateikti informaciją apie Žemės planetą ir jos ekologines problemas; tirti žmogaus daromą poveikį aplinkai; parodyti, kad ir integruojant įvairius mokomuosius dalykus galima daryti įtaką paauglio vidiniam pasauliui, ugdytis vertybes; pajusti ir perteikti lietuvių etninės kultūros grožį; mokytis integruojant įvairius mokomuosius dalykus. | |
Bendrosios kompetencijos | Mokėjimo mokytis: mokosi pasitikėdamas savo jėgomis, supranta savo mokymosi prasmę; išsikelia realius mokymosi tikslus ir uždavinius, numato sėkmės kriterijus; padedamas planuoja mokymosi laiką sudėtingoms užduotims atlikti; pasitardamas pasirenka ir išbando mokymosi strategijas. Pažinimo: domisi naujais dalykais, kryptingai ieško informacijos; įvairiais aspektais nagrinėja problemą ir pasirenka sprendimo būdus; pasitardamas išskiria esminius dalykus ir daro išvadas; saugiai veikiai, nekenkdamas sau ir aplinkai. Asmeninė: pažįsta save ir remiasi stipriosiomis savybėmis; atsižvelgdamas į situaciją įvertina savo jėgas, priima iššūkius; kryptingai siekia tikslų. Komunikavimo: kritiškai vertina informacijos šaltinius, atrenka reikalingą informaciją ir ją apibendrina; atsakingai naudoja įvairias priemones ir būdus informacijai perteikti; komunikuodamas atsižvelgia į temą, tikslą, adresatą ir situaciją; drąsiai išsako ir pagrindžia savo požiūrį nepažeisdamas savo ir kitų orumo. Iniciatyvumo ir kūrybingumo: kūrybiškai mąsto, drąsiai kelia idėjas; atsirenka idėjas pagal sutartus kriterijus; imasi iniciatyvos idėjoms įgyvendinti, sukuria veiksmų planą; aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendinant idėjas, įtraukia kitus. Socialinė: gerbia kitų teises, atsakingai atlieka pareigas; pozityviai bendrauja; kryptingai ieško pagalbos ir deramai ją priima, noriai padeda kitiems. |
|
Dalyviai | Aštuntų klasių mokiniai, fizikos mokytoja Vida Ališauskienė, etikos mokytojas Dainius Juzva, informatikos mokytoja Lina Stancelienė, anglų kalbos mokytoja Dalija Simutienė, muzikos mokytoja Vilmanta Gailiūnaitė. | |
Trukmė / vykdymo laikas | 3 mėnesiai, 2011 metų sausis–kovas. | |
Projekto etapai | Pasirengimas | Projekto temos pasirinkimas; tikslo ir uždavinių formulavimas. |
Planavimas | Projekto veiklų planavimas: pasiskirstymas darbais ir susiskirstymas į darbo grupes. | |
Vykdymas | Renginių ciklas, skirtas Žemės dienai: elektroninio plakato konkursas; projekto pagrindinio renginio Aš atsakingas už savo rožę – Žemę plakato konkursas; piešinių konkursas Aš – visatos dalis; literatūrinių rašinių konkursas Aš – tai tu, tu – tai aš; viktorina Visata – Žemė – Žmogus; kūrybos darbų iš gamtinių medžiagų ir atliekų paroda Gamta visada gyva; 8-ų klasių mokinių konferencija Tu atsakingas už savo planetą. | |
Rezultatų pristatymas ir apibendrinimas | Baigiamasis projekto renginys Aš atsakingas už savo rožę – Žemę (A. de Saint-Exupery). | |
Įvertinimas | Apmąstoma projekto sėkmė ir nesėkmės, aptariamas asmeninis dalyvių indėlis į bendrą darbą, įgytos patirties tobulinimo galimybės. | |
Priedai | Priedas. Projekto baigiamojo renginio akimirkos. |