Projektinės veiklos pavyzdžiai
Sedos ežero tyrimas / gamtos mokslai, informacinės technologijos
Projekto aprašas
Mokykla | Mažeikių rajono Sedos Vytauto Mačernio gimnazija | |
Tema | Sedos ežero tyrimas | |
Integravimas | Biologija, chemija, fizika, informacinės technologijos. | |
Tikslas / uždaviniai | Dirbant grupėmis atlikti biologinius, fizikinius ir cheminius ežero tyrimus ir rezultatus pristatyti gamtos mokslų konferencijoje;įgyti bendradarbiavimo patirties, atskleisti savo gabumus. | |
Bendrosios kompetencijos | Mokėjimo mokytis: mokosi pasitikėdamas savo jėgomis, supranta savo mokymosi prasmę; išsikelia realius mokymosi tikslus ir uždavinius, numato sėkmės kriterijus; padedamas planuoja mokymosi laiką sudėtingoms užduotims atlikti; pasitardamas pasirenka ir išbando mokymosi strategijas; atsižvelgdamas į mokymosi pažangą, numato tolesnius mokymosi žingsnius. Pažinimo: domisi naujais dalykais, kryptingai ieško informacijos; įvairiais aspektais nagrinėja problemą ir pasirenka sprendimo būdus; nuosekliai veikia siekdamas pažinti aplinką; pasitardamas išskiria esminius dalykus ir daro išvadas; saugiai veikiai, nekenkdamas sau ir aplinkai. Asmeninė: pažįsta save ir remiasi stipriosiomis savybėmis; atsižvelgdamas į situaciją įvertina savo jėgas, priima iššūkius; kryptingai siekia tikslų. Komunikavimo: kritiškai vertina informacijos šaltinius, atrenka reikalingą informaciją ir ją apibendrina; tikslingai ir atsakingai naudoja priemones ir būdus informacijai perteikti; komunikuodamas atsižvelgia į temą, tikslą, adresatą ir situaciją; drąsiai išsako ir pagrindžia savo požiūrį nepažeisdamas savo ir kitų orumo. Iniciatyvumo ir kūrybingumo: kūrybiškai mąsto, drąsiai kelia idėjas; atsirenka idėjas pagal sutartus kriterijus; imasi iniciatyvos idėjoms įgyvendinti, sukuria veiksmų planą; aktyviai ir kūrybiškai veikia įgyvendinant idėjas, įtraukia kitus. Socialinė: gerbia kitų teises, atsakingai atlieka pareigas; pozityviai bendrauja; kryptingai ieško pagalbos ir deramai ją priima, noriai padeda kitiems. |
|
Dalyviai | Aštuntos klasės mokiniai, chemijos mokytoja Virginija Katkuvienė, mokytoja Irena Joneikienė, biologijos mokytoja Genovaitė Vitalienė. | |
Vykdymo trukmė / laikas | 2010–2011 mokslo metai, 7 mėnesiai (lapkritis–gegužė). | |
Projekto etapai | Pasirengimas | Per pirmąją projekto pamoką aštuntokai diskutavo, pasirinko tyrimų temą ir sritį bei pasiskirstė į darbo grupes. |
Planavimas | Per antrąją projekto pamoką mokiniai išsikėlė tyrimo problemą ir suformulavo grupių ir individualios veiklos uždavinius.Per trečiąją integruotą pamoką mokiniai pasiskirstė vaidmenimis, suplanavo tyrimo veiklas, numatė reikalingas priemones. | |
Vykdymas | Lapkričio–balandžio mėnesį mokiniai rinko informaciją pagal pasirinktas temas, atliko praktinius tyrimus, konsultavosi su mokytojomis. | |
Rezultatų apibendrinimas | Balandį mokiniai apibendrino tyrimų duomenis, rengė ataskaitas ir grupės tyrimo pristatymą mokyklos gamtamokslinei konferencijai. | |
Rezultatų pristatymas | Gegužę projektas buvo pristatytas mokyklos bendruomenei tradicinėje gamtamokslinėje konferencijoje. | |
Įvertinimas | Po konferencijos vyko projekto grupių veiklos rezultatų aptarimas ir vertinimas. Vertino patys mokiniai pagal projekto pradžioje aptartus kriterijus. | |
Priedai | Priedas. Integruotos gamtos mokslų pamokos Projekto veiklų planavimas aprašas su priedais. |