Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Biologijos pamokų aprašai su priedais

Praktikos darbas „Viruso ir bakterijos modelių gamyba“

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Skirstymas į grupes. Mokiniai susėda į grupes po 4 pagal anksčiau pasirinktas priemones, iš kurių gamins modelius.
2. Skelbiama pamokos tema ir uždavinys (1 priedas 1–2 skaidrės).
3. Patirties ir žinių išsiaiškinimas.
Mokytoja skiria dvi užduotis taikydama rungtyniavimo metodą.
1. Užduotis. Kuo greičiau parašyti 5 organizmų karalystes ir po 1 jų atstovą (1 priedas 3 skaidrė). Greičiausiai atlikusiam užduotį įteikiamas prizas.
2. Užduotis. Nurodykite 4 požymius, kurie sieja visas penkias organizmų karalystes? (1 priedas 4 skaidrė)
Pirmiausia požymius parašyti individualiai.
Juos aptarti porose.
Ir aptarti su visa klase.
5–7 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Praktikos darbo paaiškinimas. Mokytoja paaiškina modelių kūrimo ir pristatymo vertinimo kriterijus (1 priedas 5 skaidrė), kurie pateikti ir kiekvienai grupei (2 priedas).
Mokytoja nurodo, kad darbui skiriama 20 min.
2. Darbas bendradarbiaujančiose grupėse.
Grupėse mokiniai pasidalija vaidmenimis:
1 Mokslininkas (informacijos fiksuotojas);
2 Menininkai (vienas gamins bakteriją, antras – virusą);
1 Apipavidalintojas.
Kiekviena grupė, naudodamasi atsineštomis medžiagomis, vadovėliu ir pratybų sąsiuviniu, gamina viruso ir bakterijos modelius bei surašo jų sandaros dalis kortelėse. Mokiniai palygina modelius, rasdami bent po 1 sandaros panašumą ir 1 skirtumą. Grupėse mokiniai pasitaria, kaip paaiškins, kodėl virusai nepriskiriami jokiai organizmų karalystei, o bakterijos priskiriamos, susitaria, kaip pristatys darbą.
Mokytoja konsultuoja mokinius, kurie prašo pagalbos.
3. Sukurtų darbų pristatymas.
Sukurtus modelius mokiniai sudeda ant klasės gale paruošto stalo – „Bakterijos ir viruso galerija“.
4. Kiekviena grupė pademonstruoja savo sukurtus modelius, apibūdina ir palygina jų sandarą. Taip pat papasakoja, kaip sekėsi dirbti grupėje.
25 min. 
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Grupių darbų vertinimas. Po kiekvienos grupės pristatymo kitų grupių mokiniai pasitaria ir įvertina modelius bei pristatymą pagal pateiktus kriterijus. Vertinimus įrašo į lenteles (2 priedas).
2. Darbą pristatančiai grupei kitos grupės pasako 2 labiausiai patikusius dalykus ir 1 – tobulintiną.
3. Emocinis įsivertinimas. Kiekvienas mokinys klasės darbų sąsiuvinio paraštėje nupiešia veiduką, vaizduojantį jo nuotaiką šios pamokos metu (1 priedas 6 skaidrė).
4. Namų darbų skyrimas.
Sąsiuvinyje užrašyti bakterijos, augalo ir gyvūno 2–3 ląstelių skirtumus.
15 min.
Priedai 1 priedas. Pateiktis „Viruso ir bakterijos modelių gamyba“.
2 priedas. Vertinimo kriterijai.
3 priedas. Mokinių darbų pavyzdžiai.

Į viršų     Filmuota medžiaga