Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Biologijos pamokų aprašai su priedais

Fizinio krūvio poveikis organizmui

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Mokiniai pasiskirsto į grupes traukdami paveikslėlius. Kiekvienas mokinys iš dėžutės išsitraukia lapelį su paveikslėliu ir sėda prie stalo, ant kurio padėtas toks pat paveikslėlis su grupės pavadinimu: „Alpinistai“, „Futbolininkai“, „Informatikai“, „Krepšininkai“, „Bėgikai“, „Skaitytojai“ (1 priedas). Kiekvienoje grupėje yra po keturis mokinius.
2. Sudominimas. 1 pateikties skaidrėje pateikiami paveikslėliai, vaizduojantys įvairią žmogaus veiklą: kopimą į kalnus, krepšinio žaidimą, ėjimą, darbą kompiuteriu ir kt. (2 priedas). Mokinių klausiama: „Kuriai veiklai reikia daugiausia energijos?“. Mokiniai išsako savo mintis, jas argumentuoja. Pasakoma, kad tikrąjį atsakymą sužinosime atlikę tyrimą.
3. Skelbiami pamokos tema ir uždaviniai (2 priedas 2–3 skaidrės).
8 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1 pamoka. Praktikos darbas bendradarbiaujančiose grupėse.
1. Mokytoja rodo 4–5 pateikties skaidres ir paprašo prisiminti:
tiriamojo darbo etapus,
sąvokų „pulsas“ ir „pulso dažnis“ apibūdinimus.
Už teisingą atsakymą mokinys gauna atviruką, kuris reiškia vieną pliusą kaupiamajam pažymiui.
2. Grupėms išdalijami tyrimo eigos lapai (3 priedas).
3. Primenamos darbo taisyklės (S – saugiai, T – tyliai, T – tvarkingai) (2 priedas 6 skaidrė).
4. Grupėse mokiniai pasiskirsto vaidmenimis:
Tiriamasis – bus matuojamas jo pulsas būnant ramios būsenos ir atliekant fizinius pratimus;
Laikrodininkas seks pratimų laiką ir laiką skaičiuojant pulsą;
Tyrėjas skaičiuos pulsą;
Raštininkas užrašys pulsą ir braižys diagramą.
5. Kiekviena grupė perskaito jai skirtą užduotį (4 priedas) ir trumpai (savo žodžiais) nusako, kaip ją atliks.
6. Mokiniai atlieka praktikos darbą „Skirtingos fizinės veiklos įtaka pulso dažniui“, užpildo darbo lapą ir tam skirtoje vietoje nubraižo savo grupės tirto mokinio rezultatų vidurkio diagramos stulpelį (5 priedas). Kiekviena grupė gautus duomenis pristato klasei, o kitos grupės duomenis užsirašo savo darbo lapuose esančioje rezultatų lentelėje ir nubraižo kitų grupių rezultatų diagramos stulpelius (5 priedas). Aptaria diagramoje pavaizduotus visų grupių rezultatus ir užrašo išvadas savo darbo lape. Darbo lapus atiduoda mokytojai.
7. Tarpinis įsivertinimas.
Pamokos pabaigoje mokytojas paprašo mokinius įsivertinti savo savijautą nykščio metodu.
35 min.2 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
2 pamoka
1. Mokiniai susėda pirmą pamoką sudarytomis grupėmis.
Rodydama 1 pateikties skaidrę mokytoja klausia:
Kuriai veiklai reikia daugiausia energijos?
Iš kur tai sužinojote?
Kokius pamokos uždavinius pavyko įvykdyti praėjusią pamoką?
Ko dar nespėjome atlikti?
Mokytoja išklauso mokinių atsakymų, pasako, kas pirmoje pamokoje buvo atlikta gerai, kur mokiniai klydo, pakomentuoja grupių įvertinimus. Darbo lapai išdalijami grupėms, kad mokiniai galėtų susipažinti su įvertinimu.
2. Mokytoja klausia, kokių dar organizmo pokyčių, be pulso pokyčių, mokiniai pastebėjo atlikdami fizinius pratimus.
Mokiniams išsakius savo pastebėjimus, skiriama 2 užduotis.
3. Darbas grupėse. Išdalijama 2 užduotis „Organizmo atsakas į fizinį krūvį“ (6 priedas). Šią užduotį grupė turi atlikti savarankiškai, o reikalingos informacijos gali rasti vadovėlio 145–146 p. Užduočiai atlikti skiriama 10 min.
Mokiniai nagrinėja vadovėlio tekstą ir, pasitarę grupėse, užrašo atsakymus užduoties lapuose (6 priedas).
25 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Užduotis vertinama, taikant mainų metodą.Grupės apsikeičia atliktais darbais, atsakymus palygina su pateiktais 7 priede ir įvertina viena kitos darbą įrašydamos taškus vertinimo lentelėje (8 priedas). Jei mokiniams kyla klausimų, mokytoja padeda, konsultuoja.Įvertinti darbai grąžinami grupėms, kad jos galėtų susipažinti su įvertinimu, po to atiduodami mokytojai.
2. Įsivertinimas. Kiekvienas mokinys įsivertina savo darbą pagal 9 priede pateiktus klausimus ir atiduoda mokytojai.
3. Namų darbai.
Užrašykite dvi sporto šakas, kurios naudingiausios žmogaus organizmui. Paaiškinkite, kodėl taip manote (2 priedas 12 skaidrė).
20 min
Priedai 1 priedas. Paskirstymo į grupes paveikslėliai.
2 priedas. Pateiktis „Fizinio krūvio poveikis organizmui”.
3 priedas. Tyrimo eigos lapai.
4 priedas. Užduotys grupėms.
5 priedas. Darbo lapas.
6 priedas. 2 užduotis. Organizmo atsakas į fizinį krūvį.
7 priedas. 2 užduoties atsakymai.
8 priedas. 2 užduoties vertinimo lentelė.
9 priedas. Įsivertinimo lapai.
10 priedas. Mokinių veiklos ir darbų pavyzdžiai.

Į viršų     Filmuota medžiaga