Chemijos pamokų aprašai su priedais
Klasė | Tema |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
8 | ![]() |
Kiekybinė mišinių sudėtis
Mokymo eiga
MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA | ||
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas | Trukmė | |
1. Sudominimas ir patirties išsiaiškinimas naudojant buitines medžiagas. Ant suolų išdėliojamos įvairios maisto produktų pakuotės, ant kurių užrašyta procentinė koncentracija. Mokinių klausiama, ką reiškia šie skaičiai ir kaip jie apskaičiuojami? 2. Pamokos temos ir uždavinio skelbimas (1 priedas, 1, 2 pateikties skaidrės). Aptariamas pamokos uždavinys. |
5 min. | |
Mokymo ir mokymosi veikla | Trukmė | |
1. Skirstymas į grupes pagal sąrašą dienyne, kiekvienai grupei priskiriant konsultantą (stipresnį mokinį). Tokiu būdu mokiniai suskirstomi į 5 grupes. 2. Pokalbis – aiškinimas. Paaiškinama masės dalies sąvoka ir formulė jai apskaičiuoti. Remiamasi grietinės pakuotės informacija (1 priedas, 3, 4, 5 pateikties skaidrės). 3. Darbas grupėse. Grupėms pateikiamos užduotys (2 priedas). Kiekviena grupė gamina skirtingos koncentracijos druskos tirpalą ir apskaičiuoja valgomosios druskos masės dalį procentais tirpale. Gautus skaičius, taip pat ir pagaminto tirpalo masę užrašo etiketėje ant kolbos. 4. Karuselės metodo taikymas. Mokytoja paaiškina, kaip apskaičiuojama medžiagos masė mišinyje. Grupės pasikeičia pagamintais tirpalais (pvz.: I grupė gauna III grupės tirpalą ir t. t.) ir iš etiketėje nurodytų duomenų apskaičiuoja, kokia kiekvienos medžiagos masė buvo panaudota tirpalui gaminti (1 priedas, 6 pateikties skaidrė). 5. Atliktos užduoties tikrinimas – atsakas. Vienas grupės narys garsiai skaito atsakymą, o kita grupė (gaminusi tirpalą) vertina, ar teisingai atlikti skaičiavimai. 6. Probleminis klausimas. Mokinių klausiama, ką reiškia šie užrašai: 20 % cukraus tirpalas, 3 % riebumo pienas (1 priedas, 7 pateikties skaidrė). Mokiniai atsakymo ieško vadovėlyje arba konsultuojasi tarpusavyje. Mokytoja, jei reikia, papildo. |
25 min. | |
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija | Trukmė | |
1. Individuali įsivertinimo užduotis. Kiekvienas pasirenka po maisto produkto pakuotę (grupėje pakuotės skirtingos, bet visose grupėse kartojasi tos pačios pakuotės) ir apskaičiuoja, kokia riebalų masė produkte yra nurodyta pakuotėje (1 priedas, 8 pateikties skaidrė).Iš grupės pasirinktinai vienas mokinys skaito atsakymą, o kitų grupių mokiniai, turintys tą pačią pakuotę, tikrinasi (1 priedas, 9 pateikties skaidrė). Jei kuris suklydo, konsultuojasi su kitais mokiniais. 2. Pamokos apibendrinimas klausimų ir atsakymų metodu. Užduodami klausimai iš to, ko mokiniai mokėsi pamokoje. 3. Pamokos vertinimas: ant lapelio kiekvienas mokinys užrašo, ko išmoko, ko nesuprato, ką reikėtų daryti, kad sektųsi geriau. 4. Namų darbų skyrimas. 55 p. 2 ir 4 pratimai. |
15 min. | |
Priedai | 1 priedas. Pateikties skaidrės. 2 priedas. Užduotys grupėms. |