Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Biologijos pamokų aprašai su priedais

Subalansuotos mitybos principai

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Sudominimas.
Mokytoja mokinių klausia (1 priedas 1 skaidrė):
Kaip jūs jaučiatės?
Ar jūsų savijauta patenkina jūsų lūkesčius?
Ką mėgstate valgyti?
Ko dažniausiai valgote ir kodėl?
2. Skelbiama pamokos tema ir  uždaviniai (1 priedas 2–3 skaidrės).
3. Mokytoja primena, kad pamokoje naudosime „Žodyno kortelių“ metodą – naujus žodžius mokiniai užsirašo ant lipnių spalvotų lapelių, žodžių paaiškinimas – kitoje lapelio pusėje.
5 min
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Nauja tema nagrinėjama „Įtraukiamosios paskaitos metodu“ (1 priedas 4–9 skaidrės). Mokytoja klausia:
Kaip reikėtų maitintis, kad gerai jaustumėmės ir nesirgtumėme? (Pamoka vyksta gripo epidemijos kai kuriose šalies savivaldybėse laikotarpiu.)
Ką vadiname subalansuota mityba?
Kaip jūs suprantate RPN (Rekomenduojama paros norma)?
Kas yra energijos balansas?
Kas nutinka, jei yra energijos disbalansas?
Mokiniai aktyviai dalyvauja ir pildo darbo lapą Nr. 1 (2 priedas). Ant lipnaus lapelio kiekvienas mokinys užsirašo sąvoką „Anoreksija“, o kitoje jo pusėje apibūdinimą („Žodyno kortelių metodas“). Lipnų lapelį mokiniai įsiklijuoja į sąsiuvinius.
2. Aktyvus darbas bendradarbiaujant poroje.
Kiekviena pora iš stiklinio indo ištraukia po vieną užduotį (1 priedas 12–19 skaidrės ir 3 priedas). Mokytoja primena, kad mokiniai, klausydamiesi kitų pristatymų, turės užpildyti darbo lapą Nr. 2 (2 priedas). Mokiniai, perskaitę užduotį, ją atlieka poroje ir parengia pristatymą. Nurodoma, kad laikas bus matuojamas naudojant smėlio laikrodžius:
Užduočiai atlikti skiriama 10 min.
Pristatymui – apie 1 min.
Darbo metu iškilus klausimams mokiniai parodo raudoną kortelę su klaustuku, taip prašoma mokytojos pagalbos, netrukdant dirbti kitiems.
3. Atliktos užduotys pristatomos klasei.
Kai kitos poros pristatinėja darbus, kiekvienas mokinys pildo savo darbo lapą Nr. 2 (1 priedas 11 skaidrė ir 2 priedas).
30 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Po pristatymų mokiniai perskaito, ką užrašė darbo lape Nr. 2, tokiu būdu išsiaiškinama, ar pasiektas pamokos uždavinys.
2. Kiekvienas įsivertina savo darbą pamokoje šviesoforo metodu (1 priedas 20 skaidrė).
3. Namų darbų skyrimas.
10 min.
Priedai   1 priedas. Pateiktis „Subalansuota mityba“.
2 priedas. Darbo lapai Nr. 1 ir 2
3 priedas. Užduotys mokinių poroms.
4 priedas. Namų darbų užduotis.

Į viršų     Filmuota medžiaga