Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Gamta ir žmogus pamokų aprašai su priedais

Rūgštys

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Atėję į pamoką mokiniai nuo lentos nusiklijuoja po lipnų lapelį, kurio kitoje pusėje užrašytas grupės numeris – taip 32 mokiniai suskirstomi į 6 bendradarbiaujančias grupes. Kol nepaskelbtas pamokos uždavinys, grupėms pateiktos priemonės yra uždengtos.
2. Ant mokytojos stalo yra padėklas, ant kurio sudėta obuolys, citrina, kivis, acto butelis, marinuotų agurkėlių stiklainis. Interaktyvioje lentoje rodoma skaidrė (1 priedas, 1 skaidrė) su prapjauta citrina.
Mokytoja klausia:
Ką bendro turi visi šie objektai?
Apie ką mes šiandien kalbėsime?
Ką naujo išmoksime?
3. Mokinių prašoma pasiūlyti pamokos temą.
4. Skelbiama pamokos tema ir uždaviniai.
5 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Dirbdami 6 bendradarbiaujančiose grupėse mokiniai atlieka skirtingas užduotis, atitinkančias pamokos uždavinio dalį. Primenamos darbo grupėje taisyklės. Išdalijamos užduotys ir priemonės.
Užduotys 6 grupėms:
1. Nurodykite 1–2 požymius, pagal kuriuos medžiagas priskiriame rūgštims? (Priemonės: vadovėlis, p. 154, I pastraipa; interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/, įvairūs vaisiai ir daržovės).
2. Nurodykite 2–3 „gerąsias“ rūgščių savybes, pritaikomas maistui gaminti. (Priemonės: vadovėlis, p. 154; interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/).
3. Kokias rūgštis ir kodėl vadiname pavojingomis? Nurodykite 2–3 joms būdingas savybes ir užrašykite taisykles, kurių reikia laikytis dirbant su stipriomis (koncentruotomis) rūgštimis. (Priemonės: interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/).
4. Nurodykite, kokiose valymo priemonėse, naudojamose buityje, yra rūgščių. Ar galima pakuotėse atpažinti rūgštines medžiagas? Kokias rūgštis naudojo mūsų senoliai? (Priemonės: žurnalas „Mano namai“, p. 71, valymo priemonių buteliukai).
5. Kaip rūgštys veikia mūsų organizmą? Kodėl atsiranda dantų ėduonis, nuo ko skauda skrandį, raumenis? Kaip galime sumažinti rūgščių poveikį? (Priemonės: vadovėlis p. 156–157, mobilusis telefonas, interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/, vaistų pakuotės). Grupei leista skambinti telefonu, kad gautų informacijos iš žmonių.
6. Pademonstruokite, kaip galima atpažinti rūgštis, naudojantis indikatoriais? (Priemonės: 4 indeliai su apelsinų, citrinų, acto, valgomosios druskos tirpalais ir raudongūžių kopūstų nuoviras kaip indikatorius).
Grupės atlieka užduotis ir pasirengia pristatyti plakatus.
2. Plakatų pristatymas, bandymo demonstravimas. Grupių atstovai, naudodami pasigamintus plakatus, pristato grupės darbą. 3-ioji grupė pademonstruoja bandymą, kaip naudojantis raudongūžių kopūstų nuoviru atpažinti rūgštis. Kiekvienas mokinys, klausydamas pristatymų, turi savo sąsiuvinyje užsirašyti po 2–3, jo manymu, svarbiausius dalykus ar išvadas.
35 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Grupės vertina viena kitą. Lentoje demonstruojama pateikties skaidrė su vertinimo kriterijais, kuriuos turi visos grupės (2 priedas). Kiekviena grupė pasitaria ir įrašo aptartus įvertinimus kitoms grupėms.Grupės paaiškina, kodėl taip vertino. Išrenkama geriausią pristatymą parengusi grupė.
2. Pateikties skaidrėje (1 priedas 8 skaidrė) rodomi nebaigti sakiniai:
Šiandien pamokoje sužinojau...
Per pamoką man geriausiai sekėsi....
Šiandien labiausiai patiko....
Šiuos sakinius mokiniai užrašo į sąsiuvinius ir juos pratęsdami individualiai įsivertina veiklą pamokoje.
Refleksijos metu grįžtama prie uždavinio. Aptariama, ar pavyko įgyvendinti iškeltus uždavinius.
3. Pamokos pabaigoje mokiniams siūloma išreikšti pamokoje patirtas emocijas „Nykščio“ metodu.
4. Skiriami namų darbai: su tėvais aptarti, kur dar naudojamos rūgštys ir kodėl su jomis reikia elgtis atsargiai. 3–4 sakiniais aprašyti, ką naujo sužinojo.
5 min.
Priedai 1 priedas. Pateiktis „Rūgštys“.
2 priedas. Vertinimo kriterijų lentelė.
3 priedas. Pamokos akimirkos.

Į viršų     Filmuota medžiaga