Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Gamta ir žmogus pamokų aprašai su priedais

Rūgštys

Pamokos aprašas

Integruoto gamtos mokslų kurso pamoka Rūgštys vyko 2010 balandžio 8 dieną Kauno Kazio Griniaus vidurinėje (dabar – pagrindinė) mokykloje, 6b klasėje. Pamoką vedė fizikos mokytoja ekspertė Rima Baltrušaitienė.
Mokiniai, dirbdami bendradarbiaujančiose grupėse, įvairiuose šaltiniuose ieškojo informacijos, demonstravo bandymą, kuriuo galima atpažinti rūgštis, mokėsi saugiai elgtis dirbant su pavojingomis rūgštimis ir nurodė, kur rūgštis galima panaudoti buityje. Kūrybiškai parengė ir pristatė plakatus, įsivertino pažangą, vertino kitų darbus.

Mokykla Kauno Kazio Griniaus vidurinė (dabar – pagrindinė) mokykla
Klasė, dalykas 6 klasė, gamta ir žmogus
Mokytojas Rima Baltrušaitienė
Bendrosios kompetencijos Iniciatyvumo ir kūrybingumo:
sudomina ir įtraukia kitus.
Socialinė:
susitaria su kitais dėl bendro grupės darbo;
jaučia atsakomybę už savo veiklos rezultatus.
Komunikavimo:
randa informaciją nurodytuose šaltiniuose, ją atrenka ir apibendrina, perteikia nurodytomis priemonėmis.
Pažinimo:
numato pažintinės veiklos etapus ir nuosekliai veikia;
saugiai veikia nekenkdami sau, kitiems ir aplinkai.
Mokėjimo mokytis:
naudoja nurodytas mokymosi priemones;
įsivertina, vertina kitų darbą.
Pasiekimai iš bendrųjų programų Nuostatos
Atsargiai elgtis su kasdienėje aplinkoje esančiomis medžiagomis atsižvelgiant į jų savybes.
Gebėjimai
1.1. Padedant mokytojui susiplanuoti ir atlikti stebėjimus ir bandymus [...].
5.4. Naudojantis gamtiniais indikatoriais atpažinti rūgštinius ir šarminius tirpalus.
7.3. Susieti įvairių medžiagų tausojimą su taršos mažinimu kasdienėje aplinkoje.
Žinios ir supratimas
1.1.2. Atlikti paprastus stebėjimus ir bandymus, rezultatus pateikti žodžiu ir raštu.
1.1.7. Savais žodžiais nusakyti elgesio su nežinomomis ir pavojingomis medžiagomis taisykles.
1.6.2. Pagal duotą interneto svetainės adresą rasti nurodytą gamtamokslinę informaciją.
5.4.2. Paaiškinti, kad tirpalai gali būti skirstomi į rūgščiuosius ir šarminius; pateikti kasdienėje aplinkoje esančių rūgštinių ir šarminių medžiagų pavyzdžių.
7.3.1. Nurodyti, kad įvairios buityje naudojamos medžiagos gali būti ir naudingos, ir žalingos žmogui.
Pamokos tema Rūgštys
Pamokos uždavinys (-iai) Dirbdami grupėmis, naudodamiesi vadovėliu, žurnalu, interneto svetaine, paruoštomis demonstracinėmis priemonėmis išsiaiškins rūgštims būdingas savybes ir parengs plakatus, kuriuose:
apibūdins rūgštis pagal 1–2 požymius;
nurodys 2–3 rūgščių savybes, taikomas maistui gaminti;
nurodys 2–3 rūgščių savybes, dėl kurių rūgštys yra pavojingos. Pateiks taisykles, kurių reikia laikytis dirbant su stipriomis (koncentruotomis) rūgštimis;
nurodys, kokiose valymo priemonėse yra rūgščių, kaip jas atpažinti;
nurodys, kaip žmogaus organizmą veikia rūgštys;
pademonstruos, kaip galima atpažinti rūgštis.
Priemonės Interaktyvi lenta, grupių darbo vertinimo lentelės, kompiuteriai su interneto prieiga, interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/, gamtos mokslų vadovėlis (Baleišis E., Dagienė R., Grinkevičius K., Lozdienė A., Ustilaitė S. Eureka!6 II dalis. Vilnius: Briedis, 2006), žurnalas „Mano namai“ (2010 vasaris, Nr. 2, p. 71), įvairūs vaisiai ir daržovės, pagaminti rūgštiniai tirpalai, raudongūžių kopūstų nuoviras, vaistų pakuotės, įvairių valymo priemonių buteliukai (pakuotės), dideli lapai, lipnūs lapeliai, flomasteriai, vienkartiniai rankšluosčiai, pora guminių pirštinių, pateiktis, multimedija projektorius.

Į viršų     Filmuota medžiaga