Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Gamta ir žmogus pamokų aprašai su priedais

Mikroorganizmai yra naudingi ar žalingi?

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Pasiskirstymas į grupes.
Mokiniai susėda į jau anksčiau sudarytas grupes po keturis ar penkis.
2. Sudominimas. Rodomos skaidrės su mikroorganizmų nuotraukomis (1 priedas 1–2 pateikties skaidrės).
Mokytoja klausia:
Kas jose pavaizduota?
Ar jose pavaizduoti organizmai žalingi ar naudingi?
Mokiniai išsako savo mintis.
Mokytoja praneša, kad šioje pamokoje mokiniai daugiau sužinos apie mikroorganizmus ir gal pamokos pabaigoje pasikeis jų nuomonė apie mikroorganizmų reikšmę.
3. Skelbiama pamokos tema ir uždavinys (1 priedas 3–4 pateikties skaidrės). Mokytoja atkreipia dėmesį į uždavinyje įrašytus žodžius: dirbti atsakingai ir parengti plakatą. Taip pat paaiškina, kad atsakingas darbas yra socialinės kompetencijos dalis, ir skaidrėje pateikia atsakingo darbo vertinimo kriterijus (1 priedas 5 pateikties skaidrė).
Po to mokytoja paklausia: „Ką vadiname mikroorganizmais?“ ir išklauso mokinių atsakymus.
4 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Savarankiškas darbas su vadovėliu.
Naudodamiesi vadovėlio medžiaga (106 p.), mokiniai sąsiuviniuose baigia pildyti skaidrėje pateiktą schemą „Mikroorganizmų grupės“ (1 priedas 9 pateikties skaidrė).
2.  Darbas bendradarbiaujančiomis grupėmis.
1. Mokiniai grupėje pasiskirsto vaidmenis (1 priedas 12 pateikties skaidrė).
Grupės gauna skirtingus tekstus su mikroorganizmų veiklos aprašymu (2 priedas). Pirmai grupei nurodomas paprasčiausias vadovėlio tekstas iš 106 p. Visiems nurodomas užduočiai skirtas laikas.
2. Kiekvienas mokinys savarankiškai išanalizuoja savo grupės tekstą ir pagal pateiktus klausimus (1 priedas 14 pateikties skaidrė) į sąsiuvinį užrašo atsakymus.
3. Atsakymus į klausimus aptaria su grupės nariais ir nusprendžia, kurie atsakymai geriausi.
4. Pagal pateiktą pavyzdį (1 priedas 16 pateikties skaidrė) kiekvienas grupės mokinys ant spalvoto popieriaus lapelio atlieka savo darbą. Lapelius suklijuoja ant bendro grupės lapo ir pristato savo darbą klasei. Mokiniai taip pat iš anksto žino, kaip jie turi pristatyti (1 priedas 17 pateikties skaidrė).
5. Mokiniai, pristatydami savo darbą, užpildo lentoje schemą „Mikroorganizmų reikšmė“ (1 priedas 19 pateikties skaidrė). Klausydami grupių pristatymų mokiniai sąsiuviniuose nusibraižo tokią pat schemą.
35 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Refleksija.
Mokytoja grįžta prie pamokos pradžioje užduoto klausimo:
„Ar teisingi buvo jūsų spėjimai apie mikroorganizmų reikšmę? Kieno nuomonė pasikeitė?“
2. Įsivertinimas.
Mokytoja parodo įsivertinimo kriterijus „Atsakingai dirbau, jeigu...“ (1 priedas 23 pateikties skaidrė) ir paprašo, kad kiekvienas mokinys ant balto lipnaus lapelio įsivertintų savo socialinę kompetenciją šioje pamokoje iki 5 balų.
Mokiniai  apmąsto, ar pavyko atsakingai dirbti, ir įsivertina savo socialinę kompetenciją pagal pamokos pradžioje aptartus ir skaidrėje rodomus kriterijus. Ant lapelio užrašę savo surinktų taškų sumą jį priklijuoja mokytojos parengtoje ir ant sienos pakabintoje skalėje. Taip matomas bendras klasės rezultatas, kaip pavyko ugdyti socialinę kompetenciją.
6 min.
Priedai 1 priedas. Pateiktis „Mikroorganizmai naudingi ar žalingi?“
2 priedas. Tekstai apie mikroorganizmus.

Į viršų     Filmuota medžiaga