Gamta ir žmogus pamokų aprašai su priedais
Klasė | Tema |
5 | ![]() |
6 | ![]() |
6 | ![]() |
6 | ![]() |
6 | ![]() |
Rūgštys
Mokymo eiga
MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA |
||
Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas | Trukmė | |
1. Atėję į pamoką mokiniai nuo lentos nusiklijuoja po lipnų lapelį, kurio kitoje pusėje užrašytas grupės numeris – taip 32 mokiniai suskirstomi į 6 bendradarbiaujančias grupes. Kol nepaskelbtas pamokos uždavinys, grupėms pateiktos priemonės yra uždengtos. 2. Ant mokytojos stalo yra padėklas, ant kurio sudėta obuolys, citrina, kivis, acto butelis, marinuotų agurkėlių stiklainis. Interaktyvioje lentoje rodoma skaidrė (1 priedas, 1 skaidrė) su prapjauta citrina. Mokytoja klausia: Ką bendro turi visi šie objektai?3. Mokinių prašoma pasiūlyti pamokos temą. 4. Skelbiama pamokos tema ir uždaviniai. |
5 min. | |
Mokymo ir mokymosi veikla | Trukmė | |
1. Dirbdami 6 bendradarbiaujančiose grupėse mokiniai atlieka skirtingas užduotis, atitinkančias pamokos uždavinio dalį. Primenamos darbo grupėje taisyklės. Išdalijamos užduotys ir priemonės. Užduotys 6 grupėms: 1. Nurodykite 1–2 požymius, pagal kuriuos medžiagas priskiriame rūgštims? (Priemonės: vadovėlis, p. 154, I pastraipa; interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/, įvairūs vaisiai ir daržovės).2. Plakatų pristatymas, bandymo demonstravimas. Grupių atstovai, naudodami pasigamintus plakatus, pristato grupės darbą. 3-ioji grupė pademonstruoja bandymą, kaip naudojantis raudongūžių kopūstų nuoviru atpažinti rūgštis. Kiekvienas mokinys, klausydamas pristatymų, turi savo sąsiuvinyje užsirašyti po 2–3, jo manymu, svarbiausius dalykus ar išvadas. |
35 min. | |
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija | Trukmė | |
1. Grupės vertina viena kitą. Lentoje demonstruojama pateikties skaidrė su vertinimo kriterijais, kuriuos turi visos grupės (2 priedas). Kiekviena grupė pasitaria ir įrašo aptartus įvertinimus kitoms grupėms.Grupės paaiškina, kodėl taip vertino. Išrenkama geriausią pristatymą parengusi grupė. 2. Pateikties skaidrėje (1 priedas 8 skaidrė) rodomi nebaigti sakiniai: Šiandien pamokoje sužinojau...Šiuos sakinius mokiniai užrašo į sąsiuvinius ir juos pratęsdami individualiai įsivertina veiklą pamokoje. Refleksijos metu grįžtama prie uždavinio. Aptariama, ar pavyko įgyvendinti iškeltus uždavinius. 3. Pamokos pabaigoje mokiniams siūloma išreikšti pamokoje patirtas emocijas „Nykščio“ metodu. 4. Skiriami namų darbai: su tėvais aptarti, kur dar naudojamos rūgštys ir kodėl su jomis reikia elgtis atsargiai. 3–4 sakiniais aprašyti, ką naujo sužinojo. |
5 min. | |
Priedai | 1 priedas. Pateiktis „Rūgštys“. 2 priedas. Vertinimo kriterijų lentelė. 3 priedas. Pamokos akimirkos. |