Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Gamta ir žmogus pamokų aprašai su priedais

Organizmų prisitaikymas prie gyvenamosios aplinkos

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Mokiniai suskirstomi į grupes.
Pamokos pradžioje mokiniai išsitraukia lapelius su skirtingų gyvūnų paveikslėliais ir, atpažinę gyvūnus pagal tai, kokiai grupei jie priskiriami (žuvų, varliagyvių, roplių, paukščių ar žinduolių), sėda prie atitinkamo stalo, ant kurio padėta kortelė su gyvūnų grupių pavadinimais.
2. Mokytoja paskelbia pamokos temą ir uždavinius.
3. Mokytoja parodo kelis paveikslėlius su anksčiau ir dabar gyvenančiais gyvūnais, trumpai apie juos papasakoja. Prašo mokinių pasakyti keletą požymių, kurie šiems organizmams padeda arba padėjo prisitaikyti prie gyvenamosios aplinkos.
5 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Darbas bendradarbiaujančiose grupėse.
Iš skirtingų tos pačios grupės paveikslėlių, kuriuos mokiniai išsitraukė skirstydamiesi į grupes, grupė išsirenka vieną gyvūną ir, atsakydami į 1 užduoties klausimus (1 priedas), paaiškina, kaip jis yra prisitaikęs prie savo gyvenamosios aplinkos. Darbui skiriamos 5 min.
2. Atlikus užduotį atsakymai perskaitomi visai klasei.
Mokytoja pataiso, papildo mokinių atsakymus.
3. Grupėms skiriama 2 užduotis. Atsižvelgiant į pateiktus kriterijus (2 priedas) sukurti dar neegzistuojantį gyvūną, prisitaikiusį prie tam tikros gyvenamosios aplinkos:
žinduolių grupė – žinduolį;
paukščių grupė –  paukštį;
žuvų grupė – žuvį;
roplių grupė – roplį;
varliagyvių grupė – varliagyvį.
Užduočiai skiriama 20 min.
4. Sukurtus piešinius grupės pristato klasei, juos pakomentuoja.
Gyvūnų piešiniai priklijuojami lentoje (3 priedas).
35 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
Vertinimas lipniais lapeliais. Mokiniai, pasitarę grupelėse, priklijuoja nuo grupės vieną lipnų lapelį ant lentoje pakabinto gyvūno paveikslėlio, kuris, jų manymu, yra labiausiai pavykęs, ir trumpai argumentuoja savo pasirinkimą. 5 min.
Priedai 1 priedas. 1 užduoties lapas.
2 priedas. 2 užduoties vertinimo kriterijai.
3 priedas. Mokinių atlikties pavyzdžiai

Į viršų     Filmuota medžiaga