Pagrindiniai kompetencijų ugdymo aspektaiKompetencijų ugdymo praktika

Gamta ir žmogus pamokų aprašai su priedais

Medžiagų būsenos

Mokymo eiga

MOKYMO IR MOKYMOSI EIGA

Mokinių sudominimas, jų patirties išsiaiškinimas, pamokos uždavinio skelbimas Trukmė
1. Pamokos pradžioje mokiniams rodomas verdantis arbatinukas, spalvotas ledo gabalas ir indas su skystu vandeniu.
Mokytoja klausia: „Kas sieja šiuos daiktus? Koks galėtų būti raktinis žodis?“
Aktyviai klausinėjant išsiaiškinama, kad tai vandens būsenos.
2. Skelbiama pamokos tema ir uždavinys.
3. Kad mokiniai galėtų stebėti įvairias vandens būsenas, mokytoja įjungia elektrinę viryklę ir uždeda puodą su vandeniu. Į jį įdeda spalvoto ir nespalvoto ledo gabalus. Šiuo eksperimentu mokiniai įsitikins, kad vanduo yra trijų būsenų, kurios gali greitai keistis.
(Eksperimentas vyksta beveik visą pamoką, kol vanduo užverda).
8 min.
Mokymo ir mokymosi veikla Trukmė
1. Mokiniai suskirstomi į 4 grupes. Iš voko mokiniai išsitraukia lapelius su piešiniais (kvadratas, trikampis, du skrituliai ir brūkšnys) ir susėda prie stalų, ant kurių padėti tokie pat piešiniai.
2. Darbas bendradarbiaujančiomis grupėmis.
Kiekviena grupė išsitraukia ant lapelio užrašytą kūrybinę užduotį (1 priedas).
Nurodomas darbui skirtas laikas – 25 min.
Grupių darbo metu mokytoja konsultuoja mokinius.
3. Darbų pristatymas.
Mokytoja primena, kad vienai grupei pristatant savo darbą, kitų grupių mokiniai turi atidžiai klausytis, nes jie turės įvertinti.
4. Grįžtama prie pamokoje vykusio eksperimento.
Mokytoja mokinių klausia:
„Ar mūsų nuomonė pamokos pradžioje, kad vanduo turi tris greitai besikeičiančias būsena, buvo teisinga?“ Mokiniai išsako savo pastebėjimus ir padaro išvadą, kad vanduo gali būti trijų būsenų, kurios priklausomai nuo aplinkybių keičiasi.
30 min.
Apibendrinimas: vertinimas, įsivertinimas, refleksija Trukmė
1. Refleksija.
Grįžtama prie pamokos pradžioje iškelto uždavinio.
Mokytoja klausia: „Ar pamokos uždavinys pasiektas?“
Išklausomi mokinių atsakymai, komentarai.
2. Saldusis vertinimas.
Nuo stalų surenkami grupes žymintys piešiniai ir padedami ant klasės priekyje pastatyto stalo. Kiekvienas mokinys iš krepšelio paima po vieną saldainį ir padeda prie labiausiai patikusios grupės ženklo. Taip išrenkama geriausiai darbą atlikusi grupė, jos mokiniai gauna po 2 taškus kaupiamajam pažymiui, o kitos grupės gauna po 1,5 taško.
3. Įsivertinimas „Lietaus“ metodu, beldžiant pirštais į suolus.
Tie mokiniai, kuriems sekėsi blogai, beldžia tyliai, jei vidutiniškai – imituoja smarkesnį lietų, jei labai gerai – belsdami imituoja audrą.
7 min.
Priedai 1 priedas. Užduotys grupėms.

Į viršų     Filmuota medžiaga