Literatūra ir šaltiniai
Dokumentai
- 2011–2013 metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrieji ugdymo planai (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. V-1016).
- Bendrojo lavinimo ugdymo turinio formavimo, vertinimo, atnaujinimo ir diegimo strategija (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. ISAK-970 ).
- Europos Parlamento ir Tarybos rekomendacija 2006 m. gruodžio 18 d. dėl bendrųjų visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimų (2006/962/EB).
- Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. vasario 25 d. įsakymu (Nr. ISAK-256).
- Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos (patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433).
- Andreikėnienė J., Visockienė O. Pedagogo veiklos tobulinimas: pagalba skirtingų poreikių mokiniams mokytis dirbti su tekstų rengyklėmis. Kaunas: Technologija, 2007.
- Arends R. I. Mokomės mokyti. Vilnius: Margi raštai, 1998.
- Badegruber B. Atviras mokymasis. 28 žingsniai. Kaunas: Šviesa, 2000.
- Baršauskienė V., Janulevičiūtė-Ivaškevičienė B. Komunikacija: teorija ir praktika. Kaunas: Technologija, 2005.
- Bendrieji Europos kalbų mokymosi, mokymo ir vertinimo metmenys. Vilnius: Firidas, 2008.
- Bennet B., Rolheiser-Bennet C. Mokymasis bendradarbiaujant: kur jausmai ir protas susitinka. Vilnius: Garnelis, 2000.
- Black P., Harrison C., Lee C., Marshall B., William D. Working inside the black box. Assessment for learning in the classroom, 2002.
- Borusevičienė N. Mokymo(si) procesai edukaciniu ir filosofiniu aspektu. Šiauliai: Lucilijus, 2004.
- Buehl D., Interaktyviojo mokymosi strategijos. Vilnius: Garnelis, 2004.
- Carl D. Glicman. Lyderystė mokymuisi: kaip padėti mokytojams sėkmingai dirbti. Vilnius: Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centras, 2010.
- Charlton B. C. Neformaliojo vertinimo strategijos: kaip formuluoti klausimus, stebėti mokinius ir planuoti pamokas, kad jos skatintų tinkamai suvokti tekstą. Vilnius: Tyto alba, 2007.
- Cowley S. Sue Cowley mokymo klinika. Vilnius: Tyto alba, 2006.
- Duoblienė L. Šiuolaikinė ugdymo filosofija: refleksijos ir dialogo link. Vilnius: Tyto alba, 2006.
- Shirley-Dale E., Mitchell K. Vertinimo aplankas: kur, kada, kodėl ir kaip jį naudoti? Vilnius: Tyto alba, 2007.
- De Bono E. Mąstyk kitaip! Vilnius: Alma littera, 2008.
- Eksperimentas biologijos pamokose: metodinės rekomendacijos praktikos darbams. Vilnius: Pedagogų profesinės raidos centras, 2006.
- Eksperimentas biologijos pamokose (7–8 klasėse): metodinės rekomendacijos. Vilnius: Pedagogų profesinės raidos centras, 2007.
- Elijio A. Tarptautinio skaitymo gebėjimų tyrimo (Progress in International Reading Literacy Study) PIRLS 2006 ataskaita. Vilnius: Firidas, 2007.
- Freire P. Kritinės sąmonės ugdymas. Vilnius: Tyto alba, 2000.
- Gamtamokslio raštingumo užduočių pavyzdžiai: tarptautinis penkiolikmečių tyrimas. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras, 2008.
- Handreichungen zum Themenbereich Projektorientiertes Arbeiten. Freiburg: Seminar für Didaktik und Lehrerbildung (Realschulen) Freiburg, 2008.
- Hargreaves A. Mokymas žinių visuomenėje. Švietimas nesaugumo amžiuje. Vilnius: Homo liber, 2008.
- Hopkins D., Ainscow M., West M. Kaita ir mokyklos tobulinimas. Vilnius: Tyto alba, 1998.
- IKT taikymo dalykų mokymui(si) metodinės rekomendacijos, I dalis. Vilnius: Versus aureus, 2007.
- IKT taikymo dalykų mokymui(si) metodinės rekomendacijos, II dalis. Vilnius: Versus aureus, 2008.
- Informacinių komunikacinių technologijų taikymo ugdymo procese galimybės. Rekomendacijos mokytojui. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras, 2005.
- Jakavonytė-Staškuvienė D. Teksto skaitymas kaip pradinių klasių mokinių komunikavimo kompetencijos ugdymo pagrindas. Klaipėda: Klaipėdos universitetas, 2009.
- Jarienė R., Prosniakova H. Kas nauja atnaujintose programose. Vilnius: Gimtasis žodis, 2008, Nr. 11.
- Jovaiša L. Enciklopedinis edukologijos žodynas. Vilnius: Gimtasis žodis, 2007.
- Kabašinskienė R., Štuopytė E. Pedagogo veiklos tobulinimas skatinant mokinius domėtis informacinių technologijų teorija. Kaunas: Technologija, 2007.
- Kaip keisti mokymo praktiką. Ugdymo turinio diferencijavimas atsižvelgiant į moksleivių įvairovę. Vilnius: Žara, 2006.
- Kalbos testų ir jų užduočių rengimo gairės. Parengė Pribušauskaitė J., Vilkienė L. Vilnius: Apostrofa, 2006.
- Kjaergaard E., Martinėnienė R. Neprarastas pavasaris. Vilnius: Danielis, 1999.
- Ko reikia šiuolaikiniam mokytojui? Aktualus mokytojų kvalifikacijos tobulinimo turinys. Mokomoji knyga mokytojams. Vilnius: Lodvila, 2008.
- Kompetencijomis grįsto ugdymo prielaidos Vilniaus mokyklose. Vilnius: Garnelis, 2008.
- Kučinskienė R., Tumosaitė G. Bendravimo pagrindai: mokinio knyga, mokytojo knyga. Vilnius: Kronta, 2007.
- Kritinio mąstymo ugdymas sėkmingai ateities karjerai: Specializuota karjeros ugdymo programa pagrindinei mokyklai. Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija, 2006.
- Kritinio mąstymo ugdymas. Teorija ir praktika. Sudarė Penkauskienė D. Vilnius: Garnelis, 2001.
- Longworth, N. Mokymosi visą gyvenimą praktika. Švietimo kaita XXI amžiuje. Vilnius: Kronta, 2007.
- Marzano R. J. Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius: Žara, 2005.
- Moksleivių pažangos ir pasiekimų vertinimas ugdymo procese. Projekto medžiaga, 1,2,3 sąsiuviniai. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras, 2002, 2003.
- Museum Scouts – nauji pokyčiai ugdyme – inovatyvios mokytojų patirtys naudojant interaktyvias technologijas ir komandinį darbą (tarp. konf. medžiaga). Vilnius: Ciklonas, 2008.
- Papertas S. Minčių audros: Vaikai, kompiuteriai ir veiksmingos idėjos. Vilnius: Žara, 1995.
- Paterson K. Pasiruošk... Dėmesio... Mokyk! Vilnius: Tyto alba, 2002.
- Pedagogo kompetencijų tobulinimas integruojant IKT į ugdymo procesą: metodinės rekomendacijos. Vilnius: Pedagogų profesinės raidos centras, 2007.
- Podgórecki J. Socialinė komunikacija mokytojams. Vilnius: Vilniaus pedagoginis universitetas, 2005.
- Pollard A. Refleksyvusis mokymas: veiksminga ir duomenimis paremta profesine praktika. Vilnius: Garnelis, 2006.
- Projektas „Ugdymo turinio IKT pagrindu kūrimas ir diegimas remiantis integruoto gamtos mokslų kurso 5–6 klasės mokiniams pavyzdžiu“. Integruoto gamtos mokslų kurso IKT pagrindu naudotojo vadovas. 5–6 klasės. Kaunas: Šviesa, 2008.
- Projekto „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams“ metodinės rekomendacijos. Vilnius: Švietimo plėtotės centras, 2008.
- Proaktyvus mokymasis. Mokomoji medžiaga. Vilnius: Mokytojų kompetencijos centras, 2007.
- Pukevičiūtė V. J. Mokinių ir studentų mokymosi mokytis kompetencijos raiška ir ugdymo strategijos užsienio kalbos pagrindu. Klaipėda: Klaipėdos universitetas, 2009.
- Ruseckienė L. Literatūros pedagogikos studijos. Vilnius: Gimtasis žodis, 2001.
- Sėkmingo mokymosi link. Sudarė Motiejūnienė E., Pranckūnienė E., Vildžiūnienė M. Vilnius: Sapnų sala, 2004.
- Sergiovanni T. J. Vadovavimas. Ką tai reiškia mokykloms? Vilnius: Garnelis, 2005.
- Skaitymo gebėjimus tikrinančių užduočių pavyzdžiai: tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas. Vilnius: Švietimo aprūpinimo centras, 2008.
- Šiaučiukėnienė L., Visockienė O., Talijūnienė P. Šiuolaikinės didaktikos pagrindai. Kaunas: Technologija, 2006.
- Teresevičienė M., Gedvilienė G. Mokymasis bendradarbiaujant. Vilnius: Garnelis, 1999.
- Teresevičienė M., Gedvilienė G. Mokymasis grupėse ir asmenybės kaita. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2003.
- Ugdymo idėjos ir pamokų planai vartotojų švietimui. Knyga mokytojui. Liuksemburgas: Europos bendrijų oficialiųjų leidinių biuras, 2008.
- Valavičius E., Našlėnienė A. Bendravimas internete. Kaunas: Smaltija, 2000.
- Vertinimas ugdymo procese. Knyga mokytojui. Vilnius: Švietimo plėtotės centras, 2006.
- Vitėnienė I. Vartojimo kultūros ugdymo integravimas į chemijos pamokas. Mokymo metodinė medžiaga. Vilnius: Kronta, 2007.
- Weeden P., Winter J., Broadfoot P. Vertinimas. Ką tai reiškia mokykloms? Vilnius: Garnelis, 2005.
- Writing a teaching diary – Think © BBC | British Council, 2004.
- Bendrieji visą gyvenimą trunkančio mokymosi gebėjimai. Europos orientaciniai metmenys. http://ec.europa.eu/atoz_lt.htm(lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Gamtos mokslų kurso 7–8 klasėms interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta7-8/
- Integruoto gamtos mokslų kurso IKT pagrindu 5–6 klasėms interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/gamta5-6/ (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Konkurso „Virtuali kelionė klasėje 2004–2007 m.“ pavyzdžių interneto svetainė http://metodika.emokykla.lt/sites/vkk/default.aspx (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Lietuvių kalba informacinėse technologijose http://www.likit.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Lietuvių kalbos kurso 5–6 klasėms interneto svetainė http://mkp.emokykla.lt/lietuviu5-6/ (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Literatūros kūriniai 5–8 klasėms http://ebiblioteka.mkp.emokykla.lt/ (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- LOGO interneto svetainė http://www.logo.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Mokomosios programos: Kalbos namai. http://www.kalbosnamai.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Nacionalinių mokinių pasiekimų tyrimų užduočių pavyzdžiai Ugdymo plėtotės centro interneto svetainėje http://www.upc.smm.lt/ekspertavimas/tyrimai (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros interneto svetainė http://www.nmva.smm.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Nacionalinio egzaminų centro interneto svetainė http://www.nec.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Pedagogo ir konsultanto Geoff Petty interneto svetainė http://www.geoffpetty.com (anglų kalba, žr. 2012 02 01).
- Projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ sukaupta ir parengta medžiaga http://mokomes5-8.pedagogika.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Projekto „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ parengta medžiaga apie projekto metodą http://mokomes5-8.pedagogika.lt/images/stories/1_1_1_veiklos_medziaga/Projekto%20metodas.pdf (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Ryklienė A. Bendravimas internetu: kalbėjimas rašant. http://donelaitis.vdu.lt/publikacijos/rykliene.pdf (žr. 2012 02 01).
- Švietimo aprūpinimo centro interneto svetainė http://www.sac.smm.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Švietimo informacinių technologijų centro interneto svetainė http://www.itc.smm.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Švietimo ir mokslo ministerijos interneto svetainė http://www.smm.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- Tarptautinio švietimo konsultanto dr. Dean Fink interneto svetainė http://www.michaelfullan.ca (anglų kalba, žr. 2012 02 01).
- Ugdymo plėtotės centro svetainė http://www.upc.smm.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- http://lituanistika.emokykla.lt (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).
- http://www.sokvadoveliai.lt/uploads/documents/soktonas.nr8.pdf (lietuvių kalba, žr. 2012 02 01).