Refleksija. Minčių žemėlapis 5-8 kl.
Kurdami minčių žemėlapį apmąstysite savo mokymąsi: ką padarėte, ko ir kaip išmokote, kas sekėsi gerai, o kas ne ir kodėl, kaip jautėtės. Numatysite, ką ir kaip keisite, kad kitą kartą padarytumėte geriau.
Apmąstysiu savo mokymosi patirtį ir pažangą, numatysiu, ką tobulinsiu toliau.
Norėdami apmąstyti, kaip jums pavyko atlikti užduotį, projektinį darbą, kaip sekėsi mokytis šį trimestrą ar pusmetį, sukurkite refleksijos minčių žemėlapį. Jame trumpai užrašykite svarbiausias mintis, idėjas ir jas susiekite.
Refleksijos minčių žemėlapį pradėkite kurti debesėlyje užrašydami mokymosi veiklos, kurią atlikote, pavadinimą.
Spustelėjus pele pagrindinės temos debesėlį, atsiras pliuso ženklas. Daugiau minčių žemėlapio šakų galite pridėti spustelėję pliusą, o jas panaikinti – spustelėję kryželį.
Pasistenkite, kad jūsų minčių žemėlapis turėtų bent tris pagrindines šakas.
Pirmąją šaką pavadinkite „Ką pasiekiau?“ Pridėdami smulkesnes šakas atsakykite į klausimus: Ką išmokote, atlikote? Kas jums buvo svarbu? Kas buvo naudinga? Ką pavyko atlikti gerai? Ką pavyko atlikti savarankiškai? Kokius mokymosi gebėjimus sustiprinote? Kuo labiausiai džiaugiatės?
Antrąją šaką pavadinkite „Kaip mokiausi?. Smulkesnėse šakose atsakykite į klausimus: Kokie pasirinkti mokymosi būdai buvo naudingi? Kokių sunkumų kilo? Kokius savo neteisingus veiksmus ar klaidas pastebėjote? Kaip įveikėte kilusius sunkumus? Kieno ir kokios pagalbos prireikė? Kaip jautėtės?
Trečiąją šaką pavadinkite „Kas toliau?“ Dabar pasvarstykite: Ką kitą kartą galima būtų daryti kitaip? Kokius mokėjimo mokytis gebėjimus reikėtų sustiprinti? Kokios ir kieno pagalbos jums reikėtų? Kur ir kada taikysite įgytą patirtį?
Jei, siekdami išsikelto mokymosi tikslo, nuolat stebėjote mokymosi pažangą, kūrėte minčių žemėlapius ar rašėte pažangos stebėjimo dienoraštį, dabar bus naudinga pasinaudoti išsaugotais įrašais ir savo pastebėjimus atspindėti minčių žemėlapiu.
Jei užduotį atlikote grupėje, visi kartu apmąstykite ir vertinkite grupės veiklą, atliktą darbą, pasiektus rezultatus, stipriąsias ir tobulintinas sritis. Nustatydami stipriąsias ir tobulintinas sritis paanalizuokite, kaip jums pavyko grupėje pasiskirstyti užduotimis, atsakomybėmis, įvykdyti į(si)pareigojimus, sutarti, padėti vieni kitiems, kaip jūs jautėtės.
Kurdami minčių žemėlapį neužmirškite, kad reikšmė perteikiama vartojant kuo mažiau žodžių ir kad vaizdai yra ne mažiau svarbūs už žodžius, todėl į minčių žemėlapį iš galerijos įkelkite tinkamų paveikslėlių.
Jei norite paveikslėlį iš galerijos įkelti į minčių žemėlapį, spustelkite jį pele. Tuomet paveikslėlis taps minčių žemėlapio iliustracija. Ją galima pasukti, padidinti arba sumažinti, apkirpti, pele nunešti į reikiamą vietą arba panaikinti.
Sukurtą minčių žemėlapį išsaugokite kompiuteryje. Galėsite jį papildyti ar pataisyti, išspausdinti.
Sukūrę refleksijos minčių žemėlapį, savo pastebėjimus ir pasiryžimus aptarkite su klasės draugais ir mokytoju, išklausykite mokytojo patarimų.