Refleksija. Dienoraštis 5-8 kl.
Apmąstykite, kaip mokėtės. Tai padės daugiau sužinoti apie save, savo mokymosi įpročius, numatyti, ką kitą kartą būtų galima padaryti geriau ir naudingiau. Tokius savo pamąstymus užrašykite mokėjimo mokytis refleksijos dienoraštyje. Dienoraštis išsaugos mintis ir pasiryžimus keistis.
Apmąstysiu savo mokymosi patirtį ir pažangą, numatysiu, ką tobulinsiu toliau.
Atlikę atsakingą užduotį, projektinį darbą, gavę įskaitinio darbo įvertinimą ar norėdami pasvarstyti, kaip jums sekėsi mokytis šį trimestrą arba pusmetį, rašykite mokėjimo mokytis refleksijos dienoraštį. Dienoraštis jums padės apmąstyti, ko ir kaip mokotės, vertinti patirtas sėkmes ir kilusius sunkumus, atpažinti pamėgtus mokymosi būdus ir geriau pažinti save. Paanalizavę tai, kas įvyko, į ką atkreipėte dėmesį, ką patyrėte, numatykite, ką toliau galėtumėte daryti, kad pagerėtų jūsų mokymosi rezultatai.
Svarbu suprasti, kad mokymosi dienoraštį pirmiausia rašote sau – tai tarsi pokalbis su savimi. Todėl, norėdami, kad dienoraštis jums padėtų geriau pažinti save kaip besimokantįjį ir būtų jums naudingas, rašykite atvirai ir nuoširdžiai.
Mokėjimo mokytis refleksijos dienoraštyje apmąstyti mokymosi veiklą padės trys jo dalys.
Pirmoji dalis – „Įsivaizduojamas filmas“. Atsakydami į pateikiamus klausimus prisiminkite, ką ir kaip darėte atlikdami užduotį bei siekdami mokymosi tikslo, ką išmokote, sužinojote, patyrėte, kaip jautėtės. Užrašykite, kas jums buvo svarbu, įdomu, o kas ne, ir pasvarstykite, kodėl.
Antroji refleksijos dienoraščio dalis – „Teigiama ir neigiama“. Pagrindinis antrosios dalies klausimas: ką supratote apie savo mokymosi gebėjimus ir save. Šioje dalyje įvardykite savo sėkmes ir kilusius sunkumus.
Trečioji dalis – „Mokymosi patirties lagaminas“. Į „mokymosi patirties lagaminą“ reikia įsidėti naudingiausią patirtį, kurią įgijote atlikdami mokymosi veiklą. Šioje dienoraščio dalyje įvardykite, kokius mokymosi gebėjimus sustiprinote, kokias išsiugdėte asmenines savybes, kurios ateityje padės siekti geresnių mokymosi rezultatų. Taip pat numatykite, kur ir kada šią savo gerąją patirtį taikysite, kaip dar norėtumėte patobulėti.
Jei, siekdami išsikelto mokymosi tikslo, nuolat stebėjote mokymosi pažangą, kūrėte minčių žemėlapius ar rašėte pažangos stebėjimo dienoraštį, dabar bus naudinga pasinaudoti išsaugotais įrašais. Paanalizuokite šiuos įrašus norėdami atsakyti į mokėjimo mokytis refleksijos dienoraštyje pateikiamus klausimus.
Parašę mokėjimo mokytis refleksijos dienoraštį, savo mintis ir pasiryžimus aptarkite su kitais mokiniais ir mokytoju, išklausykite mokytojo patarimų. Pasikalbėkite su mokytoju, kaip dažnai ir po kokių atliktų užduočių būtų naudinga rašyti mokėjimo mokytis refleksijos dienoraštį.