Pažangos stebėjimas. Dienoraštis 5-8 kl.
Tikriausiai gana dažnai susimąstote apie tai, kaip mokotės, kas pavyksta ir kas nelabai, kodėl kas nors nesiseka. Tokius pamąstymus verta užsirašyti dienoraštyje, nes rašymas sužadina naujų minčių ir padeda prisiminti sau duotus pažadus. Pirmiausia dienoraštyje pasidžiaukite, kas pasisekė, o tik tada galvokite, kuriose srityse dar nepadarėte pažangos arba norite pasiekti daugiau. Numatykite veiksmus, kurių turėtumėte imtis artimiausioje ateityje.
Rašydamas dienoraštį išsiaiškinsiu, ką mokydamasis darau gerai, iš kokių klaidų turėčiau pasimokyti.
Numatysiu, ką turėčiau daryti kitaip, kad mano mokymosi rezultatai dar pagerėtų.
Siekiant gerų mokymosi rezultatų svarbu mokėti mokytis. Jeigu nusprendėte tobulinti šiuos gebėjimus, dienoraščio rašymas – puikus būdas apmąstyti veiklą užrašant mintis, įspūdžius, ketinimus. Dienoraštyje užsirašykite pastebėjmus apie tai, kaip sekėsi mokytis per pamokas ir ne per pamokas, kas pavyko ir kaip tobulinsite savo mokymosi gebėjimus artimiausioje ateityje. Rašydami dienoraštį pagalvokite, kaip atsakingai jūs mokotės, kiek pasitikite savo jėgomis, kaip pavyksta išsikelti konkrečius mokymosi tikslus, planuoti darbus ir laiką, laiku atlikti užduotis, kaip dažniausiai mokotės – savarankiškai ar su kitais ir iš kitų, kaip sekasi laiku pasirūpinti mokymosi priemonėmis, naudotis informacijos šaltiniais, įsivertinti veiklą, pastebėti savo klaidas ir pasidžiaugti sėkme, įsiklausyti į kitų patarimus. Mokėjimo mokytis pažangos stebėjimo dienoraštis padės rasti atsakymus į šiuos klausimus: Kokie mokymosi būdai pasiteisino? Ką pavyko atlikti savarankiškai? Kada reikėjo pagalbos? Kas sekėsi? Kas buvo sunku? Kaip įveikėte sunkumus? Kaip jautėtės atlikdami užduotis? Kokias klaidas pastebėjote savo mokymosi veikloje? Iš kokių klaidų galėtumėte pasimokyti? Ką reikėtų daryti kitaip? Mokėjimo mokytis pažangos stebėjimo dienoraštyje apgalvokite ir parašykite klausimus mokytojui, tėveliams, draugams apie tai, kaip jie vertina jūsų mokėjimo mokytis gebėjimus. Paklauskite, ką jie galėtų patarti. Paprašykite, kad mokytojas ar kiti asmenys, kuriems jūs užrašėte klausimus, retkarčiais perskaitytų jūsų dienoraščio įrašus ir jums parašytų savo pastebėjimus apie jūsų mokėjimo mokytis gebėjimus, priimtus spendimus, pastangas, paaiškintų klaidas. Pasitarkite su mokytoju, kaip dažnai reikėtų rašyti mokėjimo mokytis pažangos stebėjimo dienoraštį, kada mokytojas turėtų perskaityti dienoraščio įrašus ir parašyti atsakymus į jums kilusius klausimus.