Pažangos stebėjimas. Minčių žemėlapis 7–8 kl.
Mokėjimo mokytis kompetenciją ugdotės nuolat: kiekvienoje pamokoje ir atlikdami įvairius darbus ne per pamokas. Atlikdami šią užduotį kursite minčių žemėlapį apie mokėjimo mokytis gebėjimų ugdymosi pažangą. Minčių žemėlapis padės išsiaiškinti, kokius mokėjimo mokytis gebėjimus patobulinote, kokius savo mokymosi pokyčius pastebite įvairių dalykų pamokose, ką reikėtų daryti kitaip, kad pasiektumėte geresnių mokymosi rezultatų.
Sukursiu minčių žemėlapį, kuris padės išsiaiškinti, kaip man sekasi stiprinti mokėjimo mokytis gebėjimus.
Numatysiu, ką turėčiau keisti, kad mano mokymosi rezultatai dar pagerėtų.
Mokėjimo mokytis gebėjimai padeda siekti geresnių rezultatų įvairių dalykų pamokose ir per neformaliojo ugdymo užsiėmimus, ugdantis talentus ir atliekant įvairius darbus pagal pomėgius. Kryptingai siekti geresnių rezultatų bus lengviau, jei nuolat tobulinsite savo mokėjimo mokytis gebėjimus. Stebėdami mokymosi pažangą sudarykite minčių žemėlapį. Jis padeda trumpai užrašyti svarbiausias mintis, argumentus, idėjas ir jas susieti.
Minčių žemėlapį pradėkite kurti debesėlyje užrašydami mokėjimo mokytis gebėjimą, kurį esate nusprendę pagerinti: mokytis atsakingai, pasitikėti savo jėgomis, užduotis atlikti gerai ir iki galo, mokytis savarankiškai, mokytis su kitais ir iš kitų, išsikelti konkrečius mokymosi tikslus ir numatyti žingsnius tikslui pasiekti, planuoti darbus ir laiką, laiku atlikti užduotis, laiku pasirūpinti reikiamomis mokymosi priemonėmis, naudotis informacijos šaltiniais, taikyti mokymosi būdus, įsivertinti veiklą ir atliktą darbą, pastebėti savo klaidas ir pasidžiaugti sėkme, įsiklausyti į kitų patarimus.
Spustelėjus pele pagrindinės temos debesėlį, atsiras pliuso ženklas. Daugiau minčių žemėlapio šakų galite pridėti spustelėję pliusą, o jas panaikinti – spustelėję kryželį.
Kurdami minčių žemėlapį užrašykite atsakymus į toliau pateikiamus klausimus. Ką jau padarėte, kad sustiprintumėte pasirinktą mokėjimo mokytis gebėjimą? Kaip jautėtės atlikdami numatytus darbus? Kokias užduotis atlikdami tobulinote mokėjimo mokytis gebėjimą? Kokius pokyčius pastebėjote per pamokas? Kokius pokyčius pastebėjote atlikdami įvairius darbus ne per pamokas? Kokių dalykų rezultatai pasikeitė? Kaip pasikeitė rezultatai? Kokius pokyčius pastebėjote ugdydamiesi savo talentus ar atlikdami darbus pagal savo pomėgius? Su kokiais sunkumais susidūrėte? Kaip juos įveikėte? Ką dar reikėtų padaryti siekiant tobulinti pasirinktą mokėjimo mokytis gebėjimą? Ką reikėtų daryti kitaip?
Jei išsikeltam mokymosi tikslui pasiekti buvote sudarę darbų planavimo minčių žemėlapį, dabar, stebėdami mokymosi pažangą, grįžkite prie planavimo minčių žemėlapio ir pagalvokite, kaip sekasi įgyvendinti planą.
Kurdami minčių žemėlapį prisiminkite, kad vaizdai yra ne mažiau svarbūs už žodžius, todėl į minčių žemėlapį iš galerijos įkelkite tinkamų paveikslėlių.
Jei norite paveikslėlį iš galerijos įkelti į minčių žemėlapį, spustelkite jį pele. Tuomet paveikslėlis taps minčių žemėlapio iliustracija. Ją galima pasukti, padidinti arba sumažinti, apkirpti, pele nunešti į reikiamą vietą arba panaikinti.
Sukurtą minčių žemėlapį išsaugokite kompiuteryje. Galėsite jį papildyti ar pataisyti, išspausdinti.
Pasitarkite su mokytoju, kada ir kaip dažnai reikėtų fiksuoti mokymosi pažangą. Siekdami išsikelto mokymosi tikslo, sudarykite ne vieną, o kelis mokymosi pažangos stebėjimo žemėlapius. Stebėkite, kaip sekasi tobulinti mokėjimo mokytis gebėjimus skirtingų dalykų pamokose, atliekant įvairias užduotis ne per pamokas.
Kai mokymosi tikslas bus pasiektas, sudarytus mokymosi pažangos stebėjimo minčių žemėlapius naudokite apmąstydami: kaip sekėsi siekti išsikelto mokymosi tikslo, kokius mokėjimo mokytis gebėjimus patobulinote, kas pasikeitė, ką kitą kartą reikėtų daryti kitaip.
© Ugdymo plėtotės centras, 2013 © UAB „Šviesa“, 2013