Pažangos stebėjimas. Minčių žemėlapis 5–6 kl.
Kursite minčių žemėlapį, kuris padės stebėti, kaip jums sekasi siekti išsikelto mokymosi tikslo, apmąstyti kilusias kliūtis ir numatyti, ką reikėtų daryti kitaip, kad laiku pasiektumėte norimą rezultatą.
Sukursiu minčių žemėlapį, padedantį išsiaiškinti, kaip man sekasi siekti išsikelto tikslo.
Numatysiu, ką turėčiau keisti, kad darbas būtų atliktas laiku ir gerai.
Sėkmingai įgyvendinti išsikeltą mokymosi tikslą, laiku ir gerai atlikti didesnės apimties kūrybinius darbus, projektus, tyrimus bus lengviau, jei stebėsite savo mokymosi veiklą, įvardysite pažangą, teisingus žingsnius, laiku pastebėsite kliūtis ir numatysite, kaip jas įveikti. Stebėti mokymosi pažangą padės minčių žemėlapis. Jame trumpai užrašysite svarbiausias mintis, argumentus, idėjas ir tai susiesite.
Minčių žemėlapį pradėkite kurti debesėlyje užrašydami, kokią mokymosi pažangą ketinate stebėti. Galite užrašyti mokymosi tikslą, kurį esate anksčiau išsikėlę, o dabar norite pasitikrinti, kaip sekasi jo siekti. Debesėlyje gali būti užrašomas ir konkretaus darbo, kurį atliekate (projekto, tyrimo, kūrybinio darbo ar kt.) pavadinimas, jei norite pasitikrinti, kaip jums sekasi siekti numatyto rezultato. Spustelėjus pele pagrindinės temos debesėlį, atsiras pliuso ženklas. Daugiau minčių žemėlapio šakų galite pridėti spustelėję pliusą, o jas panaikinti – spustelėję kryželį.
Kurdami minčių žemėlapį apmąstykite toliau pateikiamus klausimus. Ką jums jau pavyko atlikti? Kas rodo, kad tai atlikote gerai? Kokius gero darbo kriterijus jau atitinka jūsų darbas? Ką dar reikėtų patobulinti? Kaip reikėtų tobulinti? Kaip jautėtės atlikdami užduotis? Kokius mokėjimo mokytis gebėjimus pagerinote? Kas jums sunku? Kokias kliūtis pastebėjote? Kaip ketinate įveikti kilusias kliūtis? Kas jums galėtų padėti, jei susidūrėte su sunkumais? Ką norėtumėte keisti? Ką dar reikėtų padaryti, kad tikslas būtų pasiektas laiku? Užsirašykite atsakymus į šiuos klausimus.
Kurdami minčių žemėlapį prisiminkite, kad vaizdai yra ne mažiau svarbūs už žodžius, todėl į minčių žemėlapį iš galerijos įkelkite tinkamų paveikslėlių.
Jei norite paveikslėlį iš galerijos įkelti į minčių žemėlapį, spustelkite jį pele. Tuomet paveikslėlis taps minčių žemėlapio iliustracija. Ją galima pasukti, padidinti arba sumažinti, apkirpti, pele nunešti į reikiamą vietą arba panaikinti.
Sukurtą minčių žemėlapį išsaugokite kompiuteryje. Galėsite jį papildyti ar pataisyti, išspausdinti.
Aptarkite su mokytoju, kada vėl reikėtų stabtelėti ir pagalvoti, kaip sekasi siekti mokymosi tikslo. Per kiekvieną tokį stabtelėjimą sudarykite kitą mokymosi pažangos stebėjimo minčių žemėlapį. Minčių žemėlapiai ne tik padės fiksuoti mokymosi pažangą, laiku numatyti kliūtis ir priimti tinkamus sprendimus, bet ir įsivertinti atliktą darbą. Pasiekę mokymosi tikslą, minčių žemėlapiais pasinaudokite apmąstydami: ką ir kaip darėte siekdami mokymosi tikslo, ko išmokote, kokius mokymosi gebėjimus pagerinote, ką kitą kartą reikėtų daryti kitaip.
© Ugdymo plėtotės centras, 2013 © UAB „Šviesa“, 2013