Mokymosi stiliai. Tekstas ir užduotys 5–6 kl.
Pasaulį pažįstame per savo pojūčius: regėjimą, klausą, lytėjimą, skonį, uoslę. Tačiau gaunamą informaciją kiekvienas žmogus apdoroja ir suvokia skirtingai. Pagal vyraujantį informacijos apdorojimo, mąstymo ir suvokimo būdą yra skiriami trys pagrindiniai mokymosi stiliai: regimasis, girdimasis ir veikimo. Skaitydami tekstą ir atlikdami užduotis sužinosite, kaip jaučiasi, mąsto, kalba ir elgiasi skirtingo mokymosi stiliaus mokiniai konkrečioje situacijoje, išsiaiškinsite, pagal kokius požymius išskiriami mokymosi stiliai.
Išsiaiškinsiu, kokie yra mokymosi stiliai ir pagal kokius požymius jie skiriami.
Sužinosiu, kaip elgiasi, mąsto ir jaučiasi mokydamiesi skirtingų stilių mokiniai.
Mokysiuosi atpažinti regimąjį, girdimąjį ir veikimo mokymosi stilius.
Mokymosi stilius – tai vyraujantis galvojimo, naujos informacijos apdorojimo ir supratimo būdas. Mokydamiesi sau labiausiai tinkančiais būdais galite pasiekti daug geresnių rezultatų, todėl labai svarbu surasti tuos būdus. Atidžiai skaitydami tekstą apie tai, kaip skirtingai jaučiasi ir mąsto trys mokiniai, taip pat atlikdami užduotis, pamąstykite, kurio mokinio elgesys jums atrodo artimesnis. Atlikdami užduotis atkreipkite dėmesį, kokiais pojūčiais vadovaujasi aprašomi mokiniai įvairiose situacijose. Šios užduotys nėra skirtos patikrinti jūsų žinias ar gebėjimus. Todėl nenusiminkite, jei užduočių nepavyks atlikti iš karto, – dar kartą atidžiai perskaitykite tekstą, atkreipdami dėmesį į tai, kas mokiniams atrodo svarbu, kuo jie užsiima, apie ką galvoja, kaip jaučiasi. Tada pabandykite užduotį atlikti dar kartą. Jei ir vėl nepasiseka, pasitarkite su kitais ar paprašykite pagalbos. Tai, ką sužinojote apie mokymosi stilius, aptarkite su mokytoju, tėvais, bendraklasiais.
© Ugdymo plėtotės centras, 2014 © UAB „Šviesa“, 2014