Refleksija. Interviu 5-8 kl.
Mokymasis yra sudėtingas procesas, todėl, norėdami sėkmingai mokytis, turime apmąstyti savo mokymąsi: suprasti, kaip, kada ir ką išmokome, įvertinti padarytą pažangą, mokymosi įpročius, asmenines savybes ir pasiektus rezultatus, numatyti, ką reikėtų daryti, kad geriau sektųsi mokytis. Mokymosi interviu padės jums visapusiškai apmąstyti savo mokymąsi, pasidalyti savo mokymosi patirtimi su kitais.
Apmąstysiu savo mokymosi patirtį ir pažangą, numatysiu, ką tobulinsiu toliau.
Šio interviu tikslas – sužinoti, ką kiti mano apie mokymąsi, apmąstyti savo mokymosi veiklą ir pasidalyti mokymosi patirtimi. Interviu padės jums suprasti, kaip, kada ir ką išmokote, įvertinti padarytą pažangą, mokymosi įpročius ir būdus, asmenines savybes ir pasiektus rezultatus, numatyti, ką reikėtų daryti, kad geriau sektųsi mokytis.
Interviu svarbu tinkamai pasiruošti. Interviu klausimai turi būti aiškūs, konkretūs, suprantami. Klausimus reikėtų sujungti į grupes pagal prasmę, kad išvengtumėte pasikartojimų. Užsirašę klausimus dar kartą peržiūrėkite, ar jie tinkamai suformuluoti, nuoseklūs, ar atspindi tai, ką norite sužinoti. Šablone siūlomi klausimai yra tik pavyzdžiai, juos galima keisti. Jei interviu rengiatės grupėje, tarkitės su kitais jos nariais.
Apgalvokite, kokiais žodžiais pradėsite interviu, kaip kreipsitės, kaip padėkosite. Kreipdamiesi į pašnekovą nepamirškite vartoti tinkamų įvardžių ir kreipinių, mandagumo frazių, venkite šnekamosios kalbos žodžių ir posakių. Per pokalbį neskubėkite, pašnekovo atsakymą išklausykite atidžiai, nepertraukdami. Užrašydami ar stebėdami interviu atkreipkite dėmesį, ar pašnekovas suprato klausimą, ar aiškiai ir išsamiai į jį atsakė. Jei ne, pasitikslinkite.
Nusiteikite, kad galite išgirsti įvairių nuomonių. Galbūt ne su visomis mintimis sutiksite, bet per interviu neturite jų kritikuoti. Labai svarbu, kad kalbėtumėtės atvirai ir nuoširdžiai, draugiškoje aplinkoje.
Apmąstykite, kurios pašnekovų išsakytos mintys jums bus naudingos tobulinant savo mokymąsi.